Logiesuitbaters

Binnen het Nationaal Park Hoge Kempen willen we de logies (hotel, B&B, camping, vakantiehuis, park ...) in en rond het Nationaal Park graag kansen bieden om zichzelf te promoten als ambassadeur van het Nationaal Park Hoge Kempen.

We zijn steeds op zoek naar mooie samenwerkingen. Neem zeker contact op als je een voorstel tot samenwerking hebt. Op dit moment hebben we twee concrete samenwerkingsconcepten uitgewerkt voor onze logiesuitbaters:

Partnerlogies:

Binnen ons aanbod van meer dan 100 logies in en rondom het Nationaal Park Hoge Kempen, willen we graag enkele partnerlogies uitlichten. Die logies zullen we extra in de kijker zetten, en meenemen in onze communicatie naar de bezoeker. Daarnaast zullen we deze logies aanbevelen bij de vele aanvragen die bij ons binnenkomen van toeristen die het Nationaal Park willen komen bezoeken.

Wat zijn de criteria om een Partnerslogies te worden:

  • Kennis van en affiniteit met het Nationaal Park Hoge Kempen: Je kent het gebied en de routes, en bent bij voorkeur zelf een fervent wandelaar en/of fietser.
  • Je verkoopt onze wandelkaarten, en verspreidt onze gratis communicatie zoals de gratis bezoekersgids en de gratis app (Komoot).
  • Je doneert een bijdrage aan het Nationaal Park Fonds. Met dit fonds wordt aan natuurbeheer gedaan, en worden de recreatiefaciliteiten (wandel- en fietspaden, banken, infoborden, paaltjes, schuilhutten, …) gefinancierd. Hoe meer middelen in het fonds, hoe beter wij het gebied kunnen onderhouden, wat weerspiegelt in de stijging van het toerisme. De bijdrage is in onderling overleg te bepalen.

Wat zijn de voordelen voor een logiesuitbater om Partnerlogies te zijn:

  • Jouw logies krijgt extra zichtbaarheid op onze website naar onze 1,5 miljoen jaarlijkse bezoekers
  • We nemen jouw logies mee in al onze klantcommunicatie:
    • Nieuwsbrief naar 20.000 geïnteresseerden
    • Social media kanalen met meer dan 27.000 volgers
    • In persartikels (kranten, weekbladen, maandbladen,…)
  • De donatie aan het Nationaal Park Fonds kan je inzetten in je “green marketing”. Onderzoek wijst uit dat bedrijven die goede doelen steunen meer gekozen worden dan bedrijven die het niet doen. Vertel je klanten dat een deel van je winst naar de natuur van het Nationaal Park Hoge Kempen gaat, en je krijgt meer sympathie én omzet.
  • Op het einde van elk jaar kijken we welke logiesuitbater de meeste bijdrages aan het fonds heeft gedoneerd, en die “winnaar” mag dan kiezen waar het totaalbedrag aan donaties naar toe gaat. Enkele voorbeelden zijn landschapsherstel, aanleg vlonderpad, heideherstel voor de boomkikker, observatietoren, nieuwe picknickbanken, infoborden,...
  • We helpen je met de opstart om het Green Key-label te halen, in de toekomst onontbeerlijk voor logies die aan natuurtoerisme (fietsen, wandelen…) doen.
  • We sturen toeristen die ons contacteren ivm een verblijf/vakantie in het Nationaal Park, naar jou
  • We brengen journalisten/influencers/content makers met jou in contact, zodat je extra promotie krijgt.

Arrangement:

We merken dat er een stijgende vraag is naar ontzorgde arrangementen waarbij onze routes en activiteiten worden aangevuld met overnachtingen, maaltijden en eventueel (bagage)vervoer. We willen onze kennis van het gebied bundelen met de ervaring en gastvrijheid van onze logiesuitbaters. Op die manier kunnen we boekbare arrangementen aanbieden aan toeristen uit binnen- en buitenland.

Wat zijn de criteria om samen een arrangement op te zetten:

  • Kennis van en affiniteit met het Nationaal Park Hoge Kempen: Je kent het gebied en de routes, en bent bij voorkeur zelf een fervent wandelaar en/of fietser.
  • Je kan zowel logies als maaltijden aanbieden. Naast ontbijt dus ook een diner en lunchpaketten (take away). Dat kan ook via externen (bv. een cateraar).
  • Je doneert een bijdrage aan het Nationaal Park Fonds. Met dit fonds wordt aan natuurbeheer gedaan, en worden de recreatiefaciliteiten (wandel- en fietspaden, banken, infoborden, paaltjes, schuilhutten, …) gefinancierd. Hoe meer middelen in het fonds, hoe beter wij het gebied kunnen onderhouden, wat weerspiegelt in de stijging van het toerisme. De bijdrage is in onderling overleg te bepalen (per boeking, per persoon, ...).

Wat zijn de voordelen om een arrangement aan te bieden:

  • We stellen onze kennis en ervaring ter beschikking om een gepast arrangement uit te werken. Wij kennen het gebied als geen ander dus willen graag meedenken om een geschikt programma te maken voor uw gasten.
  • We stellen kaarten, GPX-tracks, een app en (kortings)vouchers ter beschikking voor het arrangement.
  • Jouw logies krijgt extra zichtbaarheid op onze website
  • We nemen jouw logies mee in al onze klantcommunicatie:
    • Nieuwsbrief naar 20.000 geïnteresseerden
    • Social media kanalen met meer dan 27.000 volgers
    • In persartikels (kranten, weekbladen, maandbladen,…)
  • De donatie aan het Nationaal Park Fonds kan je inzetten in je “green marketing”. Onderzoek wijst uit dat bedrijven die goede doelen steunen meer gekozen worden dan bedrijven die het niet doen. Vertel je klanten dat een deel van je omzet naar de natuur van het Nationaal Park Hoge Kempen gaat, en je krijgt meer sympathie én omzet.
  • Op het einde van elk jaar kijken we welke logiesuitbater de meeste donaties aan het fonds heeft opgeleverd, en die “winnaar” mag dan kiezen waar het totaalbedrag aan donaties naar toe gaat. Enkele voorbeelden zijn landschapsherstel, aanleg vlonderpad, heideherstel voor de boomkikker, observatietoren, nieuwe picknickbanken,…
  • We helpen je met de opstart om het Green Key-label te halen, in de toekomst onontbeerlijk voor logies die aan natuurtoerisme (fietsen, wandelen…) doen.
  • We sturen aanvragen voor een verblijf die bij het NPHK binnenkomen door naar jouw logies.
  • We brengen journalisten/influencers/content makers met jou in contact, zodat je extra promotie krijgt.

In 2023 hebben we reeds een eerste test-samenwerking opgezet met de uitbaters van B&B De Haerlekijn. Dit arrangement vind je hier, en wordt sinds de zomer van 2023 meermaals wekelijks geboekt.

CONTACT: